Mannen kiezen hun eigen ondergoed uit

Van oudsher is het zo dat veel mannen niet degene zijn die hun eigen ondergoed kopen maar dat het juist vaak de vrouw, vriendin of moeder is die deze taak op zich neemt. Nieuw onderzoek wijst uit dat er toch verandering is gekomen in deze situatie.

In 2012 was het nog zo dat 33% van de heren hun eigen ondergoed kochten, uit nieuw onderzoek gedaan door een bekend underwear merk onder duizend Britse mannen is gebleken dat inmiddels 90% van de mannen zelf de boxershorts en slips in het winkelmandje gooit.

Volgens het ondergoedmerk is de stijging te danken aan de opkomst van de spornoseksueel , de opvolger van de metroseksueel.

Wat is dan een spornoseksueel? Sporno staat voor de combinatie ‘sport’ en ‘porno’. De spornosekuele man heeft pornosterren en topsporters als grote voorbeeld en beschouwt zijn lichaam en het verzorgde uiterlijk als zijn belangrijkste kenmerken. De metroseksueel moest het vooral van kleding en kapsel hebben. In weze is het dus laastgenoemde zonder shirt.

Het bekendste voorbeeld is zondermeer David Beckham die regelmatig naakt poseert voor zijn eigen ondergoedcollectie.

Nog meer interessante details uit het onderzoek: zo blijkt dat de gemiddelde man zo’n 15 tot 20 onderbroeken bezit en ze 3-4 jaar in gebruik heeft.

Heren willen over het algemeen niet alleen een goede indruk maken met hun modieuze ondergoed en afgetrainde lichamen, maar ook op andere mannen zoals bijvoorbeeld in de kleedkamer van de sportclub of sauna.

Wat ook ongekend populair is, is het plaatsen van selfies waarbij de man alleen in zijn underwear staat. Instagram gaf aan dat zij meer dan elf miljoen foto’s hebben van mannen die hun lichaam gebruiken als wapen voor de vrouwenjacht.

 

Bron: http://www.nu.nl